وبلاگ مطالب در مورد باتری موبایل

وبلاگ مطالب در مورد باتری موبایل

وبلاگ مطالب در مورد باتری موبایل

وبلاگ مطالب در مورد باتری موبایل

  • ۰
  • ۰

اگر تا به حال با وجود خرابی صفحه لپ تاپ، پیچ خوردن قاب گوشی یا ترک صفحه نمایش گوشی، با وجود اینکه گوشی را رها نکرده اید، ممکن است یکی از افراد بدشانسی باشید که دچار تورم باتری لیتیوم یون شده اید. باتری متورم ممکن است یک مشکل جزئی به نظر برسد، اما می تواند کاملاً خطرناک باشد.

باتری های لیتیوم یونی محبوب ترین فن آوری های مدرن هستند، اما مانند هر چیز، مزایا و معایبی وجود دارد. جنبه مثبت آنها این است که وزن کمی دارند، از نظر اندازه دارای انرژی زیادی هستند، مدت زمان چرخه طولانی و ماندگاری دارند، سریع شارژ می شوند و میزان تخلیه خودشان پایین است.

در حال حاضر برای معایب: آنها دمای بالا را دوست ندارند، اگر ضعیف ساخته شوند، می توانند برای حمل و نقل خطرناک باشند و در صورت استرس، می توانند وارد چرخه فرار گرمایی شوند. این بدان معناست که آنها می توانند آتش بگیرند. خوشبختانه دستگاه هایی که از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند باید دارای مدارهایی باشند که با تشخیص این چرخه ها، باتری را خاموش می کند.

 

متورم شدن باتری موبایل

چه عواملی باعث متورم شدن باتری ها می شود؟

باتری های متورم، اگرچه رایج نیستند، اما یک خطر مهم هستند. آنها در نتیجه جریان بیش از حد در داخل سلول باتری هستند، که باعث تجمع گرما و گاز می شود. این می تواند ناشی از شارژ بیش از حد، نقص سازنده، تخلیه عمیق یا آسیب به باتری باشد. اگر در چند سال گذشته در یک پرواز تجاری بوده اید، با این دستور آشنا خواهید شد که اگر تلفن خود را رها می کنید، به خدمه کابین که آن را برای شما تهیه می کند، هشدار دهید. در حالی که آنها بسیار مهربان هستند، آنها فقط خوب نیستند. اگر تلفن به مکانیزم صندلی بیفتد، اگر صندلی خود را حرکت دهید ممکن است خرد شود. این می تواند به باتری لیتیوم-یون آسیب برساند و باعث گرم شدن بیش از حد و شعله ور شدن آن شود. چیزی نیست که در پرواز بخواهید.

چگونه می توانم از باتری های متورم جلوگیری کنم؟

با خطراتی که ممکن است وجود داشته باشد، چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید مشکلی بزرگتر ایجاد نمی کنید؟ نقص تولید کننده چیزی است که شما نمی توانید از آن اجتناب کنید، اما طیف وسیعی از کارها وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن مشکلات و افزایش طول عمر باتری خود انجام دهید.

دستگاه خود را وصل نکنید. باتری های لیتیوم یونی قرار است دوچرخه سواری کنند-تخلیه و شارژ مجدد-بنابراین نگه داشتن آنها به طور مداوم به این معنی که آنها نمی توانند به اندازه خود ورزش کنند. این امر به ویژه برای باتری های لپ تاپ که در خانه یا محل کار استفاده می شود بسیار مهم است.

از شارژر برق مناسب استفاده کنید. گاهی اوقات شارژر اصلی اصلی گم می شود یا خراب می شود و به دنبال شارژر جدید می گردد. انتخاب یک گزینه ارزان ممکن است به نظر اقتصادی خوب باشد، اما ممکن است قدرت خروجی یکسانی نداشته باشد و ممکن است به باتری یا دستگاه شما آسیب برساند و آن را انتخاب نادرستی کند.

اگر باتری آسیب دیده است یا دیگر آنطور که باید کار نمی کند، آن را تعویض کنید. همه باتری ها در نهایت خراب می شوند بنابراین در صورت وجود علائم، اقدام کرده و باتری را تعویض کنید.

دستگاه را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید. اتومبیل های داغ و محیط های مرطوب دشمن سلامت باتری هستند.


چگونه با باتری متورم برخورد کنم؟

آن را نادیده نگیرید نه بهتر می شود و نه ایمن تر می شود. حتی اگر دستگاه شما هنوز کار می کند، باتری باید فوراً تعویض شود. استفاده از دستگاه یا اتصال آن به برق می تواند خطرناک باشد.

مراقب باش. تجمع گازها باعث می شود باتری متورم لیتیوم یونی متورم شود زیرا محفظه آن تحت فشار است. هرگز سعی نکنید باتری را برای خروج گازها سوراخ کنید.

در صورت امکان باتری را با دقت بردارید. اگر قابل جابجایی نیست یا در هنگام برداشتن آن احساس مقاومت می کنید، آن را متوقف کرده و در عوض آن را به تعمیرکار مجاز ببرید. اگر می توانید آن را بردارید، آن را در ظرفی در مکانی خنک و مطمئن قرار دهید. این کار در حین کار در محل کار از جلوگیری از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

از دستگاه های خود و آزادی و عملکرد ارائه شده توسط باتری های لیتیوم-یون لذت ببرید، اما توجه داشته باشید که باید با احتیاط و احترام با آنها برخورد شود. در غیر این صورت، ممکن است بیش از یک باتری باشد که نیاز به تعویض دارد.

منبع:https://www.batteryworld.com.au/news/expert-advice/2020/i-have-a-swollen-battery-what-now

 

چگونه باتری موبایل خود را جایگزین کنیم؟

  • ۰۰/۰۵/۱۸
  • elen market

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی